چطور سایت را برای خزنده ها بهینه کنیم؟
نوشته شده توسط : javaneh

یک ساختار مناسب سایت به 3 دلیل برای سئو مهم است:
1- به موتورهای جست و جو کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کند
ساختار سایت به خزنده های گوگل کمک می کنند تا وب سایت شما را بهتر و سریعتر ایندکس کنند. مهارت های لازم برای پشتیبانی سایت روش کار موتورهای جست و جو به شرح زیر است:
آن ها وب سایت شما را پیدا می کنند و سپس شروع به خزیدن در صفحه اصلی سایت شما می کنند و سپس از آن جا همه لینک ها را دنبال می کنند. آن ها سعی می کنند ساختار سایت را بفهمند تا درک بهتری از رابطه بین صفحات شما به دست بیاورند و متوجه خواهند شد که کدام صفحات شما ارزش بیشتری دارند. زمانی که یک ساختار بهینه دارید، این کار برای آن ها آسان تر خواهد بود.
2- یک ساختار مناسب، شانس شما را برای دست یابی به sitelink در جست و جوی گوگل افزایش می دهد که می تواند CTR سایت شما را افزایش دهد.
3- یک ساختار سایت مناسب یک تجربه کلربری عالی و نرخ پرش پایین را فراهم می کند.

 

چطور سایت را برای خزنده ها بهینه کنیم؟

۱. استفاده از قدرت لینک سازی داخلی

برای نهایت استفاده از پتانسیل لینک های داخلی لازم است که از استراتژی درستی استفاده کنید و هدفمند لینک سازی کنید و همچنین خطاهای ۴۰۴ را رفع کنید تا بودجه ی شما در خزیدن کراول ها به هدر نرود. در مورد لینک سازی داخلی مقاله ای تدوین کرده ایم که در بلاگ ایران هاست موجود است.

۲. تهیه ی نقشه سایت (Site Map)

زمانی که معماری سایت را در قالب کدهای HTML و XML به کراول ها معرفی می کنید در واقع مسیر خزیدن Crawler های گوگل را هموار می کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه نقشه سایت چیست مقاله ما به همین نام را بخوانید.

۳. کاربردی و ساده بودن ساختار سایت

قالب های سازگا با موبایل و سبک را انتخاب کنید زیرا با این کار به خزنده ها این امکان را می دهید که با سرعت بهینه تری سایت شما را اسکن کنند و این برای کراول ها مطلوب است!

 

https://khanomsin.ir/how-to-work-seo/

 

۴. انتشار با نظم محتوای جدید

خزنده ها علاقه ی زیادی به محتوای جدید دارند و زمانی که شما محتوایی جدید و ارزشمند برای نیاز کاربر تولید می کنید خزنده ها به سمت سمت شما آمده و وقتی این انتشار محتوا نظم زمانی داشته باشد می تواند در اسکن و بازگشت سریع تر کراول ها به سایت شما سرعت ایجاد کند.





:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: